Om LEMAUN

 

Mobilen har på några år inte bara skapat en ny plats för företag att synas på, den har ändrat hela vår livsstil. Vi på LEMAUN hjälper dig att ändra livsstilen på er marknadsföring så ni når er målgrupp på ett relevant sätt och med spännande budskap.

Allt har en början

Vår historia startade på Berghs Scool of Communication, året var 2013. Jennie-Lie som studerade Operativ projektledning och Sara läste till Digital kreatör. Efter ett intensivt år med arbete och plugg dygnet runt så fick vi båda nya utmaningar och spenderade några år isär. Vi samlade några års erfarenheter och kunskaper, eftersom storstadsstressen inte är något för någon av oss så korsades våra vägar igen, denna gång hemma i Östersund.

Här insåg vi att vi har något helt unikt som flera företag behöver, en norrländsk mentalitet och en bred kunskap inom sociala medier och content. Med våra olika bakgrunder kan vi leverera såväl tunga strategier som härligt material till era digitala kanaler.

Vilka är vi?

 
 

Jennie-Lie

Det skulle ta mig nästan 9 år innan jag förstod vad jag ville jobba med, på riktigt. Efter olika roller på PR, reklambyråer och marknadsavdelningar så insåg jag att mitt jobb alltid landar i just content och att försöka använda influencer i marknadsföringen. Dessutom brinner jag för att inspirera människor både via mina kanaler på sociala medier, i ett klassrum eller på scenen.

I arbetet med en kund så gillar jag att tänka helheten, att se till att få ihop varumärket på alla de platser där kunderna kan tänkas träffa på er. Då kommer också resultaten.

IMG_8594.JPG
 
DSCF4902-2.jpg

Sara Gärdegård

I grunden är det min nyfikenhet som format mig. Som tonåring satt jag i photoshop med alla coola effekter, och ja på den vägen är det. Efter Berghs har jag arbetat som designer åt Universal Music och Fjord. Med kunder som Eriksson, Swedbank, Polaroid och Tove Loo.

Med tiden har det blivit mindre coola effekter och mer minimalistisk uttryck. Idag älskar jag att fota, och att få skapa visuella uttryck i kommunikation för att berätta en story. Jag hoppas jag får möjlighet att hjälpa ditt företag att berätta er story genom bild och form.

 

 
 

Ska vi ses?

Vi är alltid nyfikna på att få veta mer om era utmaningar och hur vi kan hjälpa ert företag.